Kamere koje registruju saobraćajne prekršaje uskoro bi, možda već sutra, trebalo i zvanično da se „upale” na beogradskim ulicama. One će beležiti saobraćajne prekršaje poput prolaska vozila kroz crveno svetlo na semaforu, nepoštovanja brzine i žute trake, a na osnovu tih snimaka prekršiocima će na adrese stizati opomene. Kamere su postavljene na 14 mesta. Softver koji njima komanduje podešen je tako da kamera automatski registruje prekršaj, fokusira ga i izdvaja iz gomile. Na osnovu snimaka sistem sam priprema dokumentaciju sa kojom će se kasnije dokazivati prekršaj vozača. Kamere su u odličnom stanju i podešene su tako da mogu da snimaju i danju i noću. Od kada su kamere instalirane, a tome ima nešto više od godinu dana, pribavljena su sva potrebna uverenja i dozvole kako bi se isključila svaka mogućnost da se sumnja u izvršeni prekršaj.
Kamere koje registruju saobraćajne prekršaje uskoro bi, možda već sutra, trebalo i zvanično da se „upale” na beogradskim ulicama.
One će beležiti saobraćajne prekršaje poput prolaska vozila kroz crveno svetlo na semaforu, nepoštovanja brzine i žute trake, a na osnovu tih snimaka prekršiocima će na adrese stizati opomene, najavio je Slaviša Matić, načelnik odeljenja za kontrolu i regulisanje saobraćaja u Upravi saobraćajne policije.
– Kamere su postavljene na 14 mesta. Softver koji njima komanduje podešen je tako da kamera automatski registruje prekršaj, fokusira ga i izdvaja iz gomile. Na osnovu snimaka sistem sam priprema dokumentaciju sa kojom će se kasnije dokazivati prekršaj vozača. Kamere su u odličnom stanju i podešene su tako da mogu da snimaju i danju i noću – ističe Matić, ali ne precizira tačan datum kada će one početi da rade.
Od kada su kamere instalirane, a tome ima nešto više od godinu dana, pribavljena su sva potrebna uverenja i dozvole kako bi se isključila svaka mogućnost da se sumnja u izvršeni prekršaj.
– Rukovodili smo se logikom da je bolje da deset prekršilaca ne odgovara nego da jedan nevin vozač odgovara. Kamere će beležiti svaki pokret vozila u delićima sekunde. Meriće se, recimo, udaljenost vozila od semafora i brzina, ako je u pitanju prekršaj prolaska kroz crveno, zaustavna linija u trenutku dolaska do semafora, prolazak vozila. Sve će to biti dokumentovano i postojaće fotografija na kojoj će se videti registracija vozila – objašnjava Matić.
U policiji napominju da su spremni na gotovo sve pokušaje vozača da izvrdaju zakon.
– Posle dokumentovanja prekršaja vozač će biti pozvan da se u roku od osam dana, od dana uručenja poziva, javi u policijsku stanicu i izjasni se ko je upravljao vozilom u trenutku kada je prekršaj zabeležen. Ukoliko vozač tvrdi da nije on vozio i da podatke osobe koja prizna da je upravljala vozilom, prijava se podnosi protiv nje. Ako postoji očigledno ometanje rada policije, pa se kao ne zna ko je vozio, vlasnik vozila plaća kaznu. U slučaju da vlasnik u roku od 15 dana od kada mu je uručen poziv ne da izjavu, niti se izjasni ko je upravljao vozilom, podnosi se zahtev za pokretanje prekršajnog postupka. Kazna iznosi od 15.000 do 30.000 dinara za fizičko lice, dok je za pravna lica od 100.000 do 800.000 dinara – priča Matić.
Kamere registruju i „skeniraju” tablice vozila čak i kada vozači zamrljaju brojeve i slova i učine ih neprepoznatljivim.
– Sistem prepoznaje simbole, a ne brojeve i slova. Ne postoji mogućnost da pogrešno „protumači” slova kao što su š, ć, č. U slučajevima da tablice nisu čiste ili da nisu postavljene kako treba, vozač će odgovarati, a kazna je 3.000 dinara – navodi Matić.
U sistem registrovanja saobraćajnih prekršaja uključeni su i presretači – automobili i motocikli.
– Automobili i motocikli takođe imaju opremu za dokumentovanje prekršaja. Opomene će na kućne adrese stizati i ako budu zabeležene na ovim vozilima – napominje Matić.
Do kraja godine kamerama bi trebalo da bude pokrivena cela Srbija, prvo Koridor 10, a onda će kamere biti postavljene u svim gradovima.
– Ideja je da njihov broj bude veći i u Beogradu, i da sve bude umreženo u jedan sistem koji će biti praćen iz prestonice. Da, i ne postoji mogućnost da se prekršioci pozovu na neku „vezu” da im sredi da ne plate kaznu jer je sve elektronski zabeleženo i svako ko je načinio prekršaj ima svoj broj – napominje Matić.